Kreativa tips

Kreativa tips

Utomhusreklam är snabb kommunikation och ditt budskap behöver förhålla sig till mediets möjligheter och utmaningar. Våra bildskärmar syns där folk är i rörelse och ditt budskap behöver snabbt kunna uppfattas. För att öka samspelet och få ett lyckat resultat av din kampanj har vi några tips och trix att dela med oss av:

– Think big! Bildskärmarna ska synas på avstånd, för att ditt budskap då ska synas behöver du tänka stort när du väljer teckensnitt.

– Håll det enkelt. Ha inte för mycket text och olika grafiska element i ditt budskap, risken är att det betraktaren inte hinner uppfatta.

– Låt bilden tala. En bild säger mer än tusen ord. En bild och en mening kan man komma långt med.

– Utnyttja det rörliga formatet. En liten rörelse får ögat intresserat, för mycket rörelse har dock tendens att förvirra mer än det förmedlar.

– Placera loggan tydligt. Har du ett bra budskap är det desto viktigare att det syns att du är avsändaren.

– Variera dina budskap. Ibland med fokus på ett specifikt erbjudande och ibland med ett mer tidlöst och långsiktigt budskap.